گزارش خبری جلسه پژوهشی/ تربیتی طلاب سطح 3 رشته تربیت دینی کودک و نوجوان(17/12/1400)+تصویر

شناسه نوشته : 32624

1400/12/18

تعداد بازدید : 65

 

شعبانی معاون پژوهش مدرسه علمیه عالی حضرت آمنه (سلام‌الله علیها) قم از برگزاری جلسه پژوهشی/ تربیتی با همکاری انجمن علمی گروه تربیت دینی در روز سه شنبه، هفدهم اسفند ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای درودی مدیرگروه، مربیان و طلاب سطح 3 انجمن علمی رشته تربیت دینی کودک و نوجوان در مدرسه علمیه عالی حضرت آمنه (سلاماللهعلیها) خبر داد.

 

 

شعبانی هدف از برگزاری این جلسه  هماندیشی در راستای ارتقای فعالیت های پژوهشی در راستای رشتهی تربیت دینی، استعداد سنجی  و نظام مند نمودن فعالیت های پژوهشی این گروه عنوان کرد.

معاون پژوهش مدرسه ضمن تشکر ازحضور اساتید گرامی و نیز همکاری طلاب در پیشبرد اهداف پژوهشی بیان داشتند: از برنامههای مفید، مورد نیاز و پیشنهادی در سبد انجمن های علمی: مشارکت طلاب در نگارش مقالههای علمی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و سیر مطالعاتی هدفمند است . لذا از طلاب انتظار میرود با همکاری مربیان خود برای  برگزاری و مشارکت حداکثری  دراین عرصه تلاش نمایند.

همچنین زهرا مجاوری دبیر انجمن علمی رشته تربیت دینی، گزارشی از عملکرد انجمن علمی این رشته را ارائه دادند و سپس طلاب به ارائه پیشنهادات  و انتقادات خود پرداختند.

در این جلسه  مربیان گروه به نقد و بررسی دیدگاهها و پیشنهادات طلاب پرداختند.

در ادامه کاوری یکی از مربیان این رشته  گفت: کرسیهای آزاداندیشی فرصت مناسبی برای مهارت افزایی طلاب است اما اگر بتوان ساختار آن را به گونهای کاربردی و جذابتر ساخت قطعا نقش پررنگتری ایفا خواهد نمود.

جوشقان نژاد از دیگر مربی این  گروه خاطر نشان کرد: مطالبه طلاب مبنی بر کار عملی در حیطه تربیت قابل تقدیر است اما باید توجه داشت این برنامه در سیر واحدهای درسی موجود است و در زمان مناسب به آن پرداخته خواهد شد، ضمن آن که لازمه ورود به بخش عملی، یک آگاهی کلی و همهجانبه از منابع موجود است لذا پیشنهاد سیر مطالعاتی در این برهه میتواند مناسبتر باشد.

در پایان درودی مدیر گروه سطح سه رشته تربیت دینی   با اشاره به به چند نکته کاربردی گفت:

1.      تعریف سیاستها برای جهتدهی مناسب کار امری ضروری است، به طور مثال باید از حافظه محوری به سمت پژوهشمحوری پیش برویم.

2.      فعالیتها جهت کاربردی شدن باید ناظر به مسائل جامعه و به خصوص همین مدرسه علمیه عالی باشد.

3.      مسئولین باید در جای خود به حمایت از طلاب به خصوص بانوان در ابعاد مختلف بپردازند تا آنان استمرار بیشتری برای این اهداف بلند داشته باشند.

4.      سیرهای مطالعاتی میتواند به دو گونه اجرا شود:

1)     بر محور اندیشمندان

2)     بر محور مسائل روز

در پایان ، مقرر شد یک نظرسنجی توسط دبیر انجمن علمی برای نحوه ادامه  فعالیت های  پژوهشی انجام و با توافق اعضای انجمن ، یک برنامه منسجم طرح ریزی و در پی آن از ساعات پژوهشی آتی به نحو مطلوب تری بهره برداری گردد .